donderdag 23 juni 2011

Welkom, Wilkommen, Welcome

Mijn naam is Rowie van der Vliet, wat overigens niet uitgesproken wordt op zijn Engels, maar op zijn Nederlands. Dat terwijl ik vernoemd ben naar een zekere Rowie uit de serie Flying Doctors. Een Australische serie van ver voor mijn tijd, waar ik dus mijn hele leven lang ook geen aflevering van gezien heb.


De reden van deze blog is mede dat ik mijn spelling moet oefenen, omdat ik volgend jaar waarschijnlijk de HBO-opleiding Journalistiek ga volgen. Daarnaast is het natuurlijk ook een goed excuus om te schrijven. Het idee van een weblog spookt nu al een aantal jaren in mijn hoofd. Het heeft zelfs tot een aantal mislukte pogingen geleidt. Weblogs waarbij ik niet verder kwam dan de beginpost, weblogs zonder enig echt doel. Deze poging kan natuurlijk even fataal mislukken als die andere, maar als je het niet probeert zul je het nooit weten, toch?

Waarover ik ga schrijven is mij tot nu toe een raadsel. Waarschijnlijk dingen die mij interesseren en opvallen. Ik verwacht dat er reviews op komen te staan van animes en mangas, maar ook muziek. Misschien kun je hier in de toekomst ook wel het proces van mijn cosplays volgen. Verward door al deze begrippen? Niet getreurd, waarschijnlijk zal ik ze in de toekomst dubbel en dwars uitleggen.

Wat mij bezig houdt in het dagelijkse leven is het schrijven van verhalen, manga lezen, anime kijken, muziek luisteren en vooral veel uren achter de computer zitten. Dat laatste is een uit de hand gelopen hobby en niet eens in de zin dat ik er mijn geld mee verdien. Denk hierbij meer aan de vorm van een verslaving. Een drastisch woord, maar ik draai niet om de feiten heen. Nu wil ik hiermee niet zeggen dat dit gelijk een probleem hoeft te zijn. Problemen zijn er immers om opgelost te worden en ik vind het prettig mijn status op online te hebben.

Sinds je deze link heb aangeklikt is er vast een vraag in je opgekomen. Waarom heet deze blog in godsnaam Shogomel? Zoals je misschien al gemerkt had lijkt het op het merk Chocomel, alleen dan met de verandering van twee letters. Shogo is een eigen verzonnen karakter, wat tot nu toe best veel voor mij betekend heeft. Daarnaast is hij ook een van mijn favoriete karakters. Hij komt uit een fanfiction verhaal van Naruto, wat zich ongeveer 17 jaar na de originele serie afspeelt (in de setting waarin deze zich op dit moment bevind). Hier ben ik al een aantal jaren met een vriendin (naja, eigenlijk twee) mee bezig en we hebben zelfs gecosplayed als deze original characters. Omdat ik de username geinig vind en ik een ramp ben met het verzinnen van namen heb ik mijn weblog tot Shogomel omgedoopt.

In de eerste plaats schrijf ik deze blog vooral voor mezelf. Ik hoop hierbij mijn schrijf kwaliteiten en spellingsfouten te verbeteren op een leuke en interessante manier. Leuke reacties en opbouwende kritiek is natuurlijk welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten