donderdag 13 oktober 2011

CAMPAGNE TEGEN NEPLOTERIJEN

5 Oktober 2011
TILBURG - De consumentenautoriteit start vandaag een campagne tegen misleidende loterijen en prijzenfestivals. Via ConsuWijzer, het digitale informatie loket, kunnen mogelijke slachtoffers tips vinden over hoe ze de onjuiste beloftes kunnen herkennen en voorkomen.
Misleidende prijzenfestivals zijn acties die consumenten laten geloven dat ze een prijs hebben gewonnen. Om deze “prijs” te ontvangen moeten ze dan een of meerdere producten bestellen. Onder neploterijen worden uitnodigen verstaan die mensen doen geloven dat ze na het storten van een bedrag een grote prijs in ontvangst zullen nemen. Misleidende beloftes, want het geld zullen zij nooit op hun rekening zien staan.
De consumentenautoriteit gaat een samenwerking aan met het Openbaar Ministerie, Stichting Reclame Code, projectbureau Kansspelen van het Ministerie van Justitie en buitenlandse toezichthouders. Het motto van de campagne luidt: ‘Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het niet waar’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten