maandag 19 september 2011

Kookkunsten: Pitabroodje speciaal

Sinds ik op kamers zit moet ik mijn eigen boontjes doppen. Schoonmaken, boodschappen doen, maar vooral ook koken. Dat laatste gaat mij verrassend goed af. Uit voorzorg bracht ik twee kookboeken mee op kamers, maar ik moet bekennen dat ik ze nog niet aangeraakt heb. Verbazingwekkend, want thuis kookte ik vrijwel nooit. Daarom ben ik na enkele maaltijden ook content met het resultaat. Bij deze gebruik ik mijn blog om met mijn kook'kunsten' te pronken.


Uit nieuwsgierigheid besloot ik de Pitabroodjes een kans te geven. Ook kocht ik wat gehakt bij de supermarkt. Wetend dat mijn paprika zowat begon te rimpelen en de komkommer nou al enkele dagen in de koelkast lag besloot ik deze te gebruiken. Er stond ook nog een blikje maïs gesponsered door het thuisfront in mijn voorraadkast, wat ik ook in het gerecht heb verwerkt.


Ik ben begonnen met het bakken van het gehakt. Dat hield ik enkele minuten aan en gooide hierna de maïs erbij. Toen begon ik met het snijden van de paprika en gooide deze ook bij het avondeten. Toen de oven voorverwarmd was (en ik eenmaal door had hoe het moest) verwarmde ik de pitabroodjes 6 minuten. Het gehakt en de groenten werden aangevuld door enkele eetlepels ketchup en peper en zout. Dit gaf een zoete, maar toch enigszins bittere smaak aan het gerecht. Erg lekker en apart.


Morgen zal ik mijn vier overige pitabroodjes niet gelijk verspillen, maar het gehakt + de groenten heb ik in ieder geval al in de koelkast gezet. Tevreden ben ik zeker met dit gerecht. Voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten