vrijdag 30 september 2011

Was ik maar...

Was ik maar beter, was ik maar mooier, was ik maar slimmer. Gedachtes die allemaal wel eens in ons hoofd rondspoken. Vaak zijn ze het resultaat van een vergelijking met anderen of een vervelende gebeurtenis. Een feit is dat we met dit depressieve gedrag niks opschieten. Daarom wat tips om de situatie in een positief licht te bekijken.


1. Bedenk dat je niet de enige bent die zich zo voelt. Onzekerheid komt bij iedereen voor. Sterren, ogenschijnlijke zelfverzekerde mensen en jou.
2. Bekijk het positief. Het glas is niet halfleeg, maar halfvol. Was ik maar beter wordt ik zorg ervoor dat ik beter word.
3. Practice makes perfect. Als je iets wilt, zul je er ook voor moeten werken.
4. Leer van je fouten. Denk je nou echt dat alles in een keer goed kan gaan? Ze zeggen altijd dat de succesvolste mensen minstens een keer hebben gefaalt.
5. Verwen jezelf eens lekker. Je verdiend het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten