woensdag 25 januari 2012

ABC Tag


A. Age: Negentien. Soms is het echt even wennen dat ik gewoon al een jaartje "volwassen" ben. Time flies when you're having fun.
B. Best friend: De vriendinnen bij wie je samenkomt en het net is alsof je elkaar gisteren nog gezien hebt, terwijl dit al een tijdje geleden is geweest. Mensen waarmee je kan lachen totdat het pijn doet, maar die momenten voor geen goud zou willen missen. Mijn beste vriendinnen zijn de mensen waarmee ik (bijvoorbeeld op slaapfeestjes) uren lang over gevoelens en situaties kan praten.
C. Chore you hate: Het doucheputje schoonmaken. Ik woon inmiddels op kamers in Tilburg en daar kan je niet zomaar even het doucheputje omhoog tillen. Als je het los wilt maken moet je het losschroeven met een schroevendraaier. Eenmaal losgeschroeft bevind zich daar een miniriool met allemaal verdwaalde haren en opgedroogde doucheproduchten. Tsja, ik denk dat je het idee nu wel kent.
D. Dreamhouse: Vanaf de buitenkant zou het een schattig kasteeltje zijn, gebouwd in de Italiaanse/Franse stijl. Mijn interieur moet gezellig zijn, maar toch ook wel modern. Spiegels met een heus touchscreen die mij vertellen wat voor weer het wordt of de laatste berichten op nu.nl weergeven. Ook zou ik graag een eigen kamertje hebben met reusachtige boeken kast. Natuurlijk vol met boeken en manga's. Een kamertje waar ik vol hartelust zou kunnen schrijven. Het interieur zou vast ook Aziatische elementen bevatten, zoals ramen, lampions of kamerschermen.
E. Essential start of your day: Een momentje om nog even te genieten van dat heerlijk warme bed - oh, wacht, is het al zo laat?!
F. Favorite color: Pastelkleuren. Babyblauw en lila staan met stip op nummer een maar ook perzik vind ik mooi.
G. Gold or silver: Zilver. Op de een of andere manier vind ik dat mooier staan bij mijn huidskleur. Toch ben ik ook heel blij met de weinig goude sieraden die ik heb.
H. Height: 1,68m
I. Instruments I play: Helaas geen. Al sinds groep 8 van de basisschool wilde ik gitaar leren spelen, maar mijn ouders vertelden mij toen dat ik dat beter niet kon doen, omdat ik veel meer huiswerk zou krijgen op de middelbare school. De middelbare school heeft mij geen moeite gekost, maar het voelde wel alsof er een verbod lag op het leren gitaar te spelen. Ik zou het graag nog eens leren, maar tegenwoordig zou ik er wel geen tijd meer voor hebben.
J. Job Title (most recent): Kantoorhulp bij het bedrijf waar mijn vader werkt. Inmiddels is dat al meer dan een jaar geleden (ouch). Ik focus mij nu op mijn HBO studie Journalistiek. Misschien dat ik binnenkort in het dorp waar ik woon ga vragen of ze een zaterdaghulpkracht nodig hebben bij de plaatselijke boekenwinkel.
K. Kids: Geen
L. Life is incomplete without: Die speciale personen, schrijven, muziek, mijn verhalen, fantasie, creativiteit
M. Music that you always listen to: Maria Mena, Alexz Johnson, LIGHTS, Bruno Mars, Paramore en de radio van mijn huisgenoot die altijd keihard aan staat ;).


N. Nickname: Roro, Rowiep
O. Overnight hospital stays: Ik ben wel een aantal keer geopereerd en heb genoeg rondgelopen in het ziekenhuis, maar gelukkig heb ik nog nooit een nachtje over moeten blijven.
P. Phobias or fears: Ernstig ziek worden en dan mijn dierbaren in verdriet achter laten. Hoewel ik ook bang ben om mensen "binnen te laten" ben ik eigenlijk nog banger om ze daarna weer los te moeten laten. Ik wil dus ook geen dierbaren verliezen!
Q. Quote from a movie: "I didn't want to do this, but... here comes the smolder" - Tangled


R. Reason to smile: Goede muziek, complimentjes, lieve woorden of daden van vrienden
S. Siblings: Een broertje van 17. Oei, wat was dat toch wennen toen hij ineens groter was dan mij. Inmiddels was dat alweer jaren geleden en nu is hij zowat twee koppen groter.
T. Time you wake up: Meestal beginnen mijn lessen om 09:30. Ik zet mijn wekker om 08:00 zodat ik langzaam wakker kan worden, maar deze winter lukt het mij niet gelijk uit bed te stappen.
U. Underwear: Boxershorts (of heet dat voor vrouwen een hipster?).
V. Very important date this year: Mijn 20ste verjaardag! 15 December.. heb er gewoon nu al zin in. Helemaal geweldig dat The Hobbit ongeveer rond die datum uitkomt.
W. Worst habit: Soms maak ik het mezelf veel te moeilijk. Ik ben ook vaak heel hard voor mezelf.
X. X-ray’s you’ve had done: Vol jaloezie kijk ik naar oorbellenrekjes. Dat wil ik ook! Ooit had ik zelf ook oorbellen, maar ik bleek allergisch te zijn voor nickel. Mijn oor bleek te ontsteken en mijn huisarts vertelde mij dat we de pus uit moesten knijpen. Tip: doe dit nooit! Later moest ik aan mijn oor geopereerd worden en zat mijn hele hoofd in het verband. Als aandenken heb ik een litteken wat nu nog pijn doet als je eraan zit. Ook heb ik mijn bovenlip laten laseren, zodat je mijn haren daar minder goed zag. Mijn arm heb ik ook nog een keer gebroken. Note to self: maak maar geen koprollen meer over het klimrek. Het is geen duikplank.
Y. Yummy food you make: Cupcake, vanillecheesecake met kaneel en chocolaatjes, chili con carne.


Z. Zoo animal: Het aquarium vind ik altijd zo mooi! Ik kijk mijn ogen dan helemaal uit. Het is vooral prachtig als die dieren over je heen zwemmen. Dan heb ik het idee dat ik een onderdeel ben van iets groots. Katachtigen vind ik ook heel gaaf. Ik wil later een huiskat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten