donderdag 26 januari 2012

Gedichtendag

Ik kan wel schrijven over rode rozen
Over hoe ze bij jouw schoonheid verbleken
Maar dat onderwerp is al vaker gekozen
En die dingen bloeien toch geen weken
Ik kan wel schrijven over vergeet-mij-nietjes
Maar ik wil onmisbaar zijn in je gedachten
Rustgevend als een slaapliedje
Maar ook degene naar wie je altijd zult smachten
Ik kan wel schrijven over blauwe violen
Je ziet mij vast al aankomen
Straks sla ik nog over op tegenpolen
Of beschrijf ik mijn wensen en dromen
Ik kan wel schrijven over ons
Over wie we zijn en wat we worden
Goud, zilver of brons
Maar is dat niet voor gevorderden
Ik kan wel schrijven over de toekomst
Of over alles in het verleden
Over onze geschiedenis en afkomst
Maar laten we ons richten op het heden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten