maandag 25 juni 2012

HBO-propedeuse: in the pocket!

Vandaag mag ik met recht trots op mezelf zijn. Ik heb vanmiddag mijn HBO propedeuse Journalistiek gehaald. Wat een opluchting! Dit is echt de perfecte afsluiter van het jaar.

Het zag er niet altijd naar uit dat ik mijn propedeuse in één jaar binnen zou slepen. Eind Augustus 2011 begon ik mijn schoolcarrière aan de Fontys Hogeschool voor Journalistiek. Nieuwe school, nieuwe klas, nieuwe woonplaats. Alle veranderingen gingen mij moeilijker af dan ik dacht. Daardoor was ik erg stil op school. Ook het schrijven van nieuwsberichten bleek niet zo makkelijk te zijn. Ik was het gewend om fictieverhalen te schrijven, maar dit was totaal iets anders! Een herkansing voor mijn Journalistiek dossier, waarin onze Journalistieke producten gebundeld worden, was het gevolg. De volgende periode volgde er weer één. Door mijn goeiste Nederlands, zullen we maar zeggen.

Toch was de tweede periode de start van een groei. Van de ene op de andere dag begon ik steeds meer mijn mond open te doen. Waar ik eerst nog doodangst uitsloeg als ik op iemand af moest stappen regelde ik aan het einde van het jaar interviews zonder enige angst. Ik vond het juist een hele openbaring. Een zoektocht naar verhalen. Mijn nieuwsgierigheid verdrong langzaam maar zeker mijn verlegenheid.

Er zijn nog punten waaraan ik moet werken. Mijn Nederlands kan duidelijk nog wat verbetering gebruiken en ook het nieuws zal ik beter moeten bijhouden. Ik moet zorgen dat ik mijn creativiteit en wil behoudt. Dan zou mijn droom om van het schrijven mijn beroep te maken zomaar eens uit kunnen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten