donderdag 21 juli 2011

Theorie examen van de (rij)baan

Om 10:00 was het zover. Niet goed voorbereid begon ik aan het theorie rijexamen. Daar zat ik dan. Wachtend in een ruimte vol met andere examenkandidaten. Ik wist niet wat mij te wachten stond en raakte dan ook lichtelijk in paniek toen de klok 10:05 sloeg. Blijkbaar was het andere examen iets uitgelopen en zou het zo beginnen. Weer vijf minuten later was het dan eindelijk tijd. Enkele kandidaten werden naar boven geroepen waarin wij in een ruimte kwamen waar we onze plaats moesten innemen. Iedereen liep zo de zaal in, maar het bleek achteraf dat ik mijn ID had moeten afgeven. Was het de bedoeling dat dit gelijk was gebeurd of pas toen ik naar boven liep? Ik ben serieus gewoon naar binnengelopen en niet eens een keer kwam er iemand naar mij toe om uit te leggen hoe het werkte. Ik wist wel dat ik mijn ID af moest geven, maar ik wist niet waar. Gelukkig hielden de dames van het CBR een controle, dus ik werd redelijk snel naar mijn plaats gewezen. Toch zou het prettig zijn als ik de volgende keer wat meer informatie zou krijgen over hoe alles verloopt.



Het examen zelf ging belabberd. De klap die ik kreeg van de uitslag was nog te doen, want ik had mijzelf er al op berekend. Wat kan je verwachten als je er niet veel op geblokt hebt? In alle eerlijkheid heb ik de laatste paar dagen dat boek pas aangeraakt. Ik ben ongeveer tot de helft gekomen met alles doorlezen en toen ben ik de borden in mijn hoofd gaan stampen. Mijn "studeersessie" sloot ik af met het doornemen van de aantekingen die ik tijdens mijn theoriecursus gemaakt had. Uitstellen is iets waar ik soms verschrikkelijk goed in kan zijn, als het onderwerp mij niet veel kan interessen. Als ik eerlijk ben moet ik ook zeggen dat het minimale promille van banden mij niets kan schelen. Gevaarsherkenning ging nog best goed, met 14 goede antwoorden van de 13 toegestane heb ik dat gewoon gehaald. Het probleem zat hem echter in de vragen. Van de 35 toegestane goede antwoorden had ik er dus maar 25 goed. In totaal zijn dat dus 15 fouten en 10 onnodige fouten. Ai, dat is niet zo best. Voor mijn volgende poging zal ik zeker eens wat meer de boeken openslaan en toetsen oefenen. Hopelijk komt er dan een ander resultaat uit de bus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten