donderdag 17 november 2011

Kookkunsten: Chili con... noodle?!

Chili con carne is makkelijk te maken. Een gerecht met vele variaties. Zo'n maaltijd die eigenlijk bijna niet mislukken kan. Dus perfect voor een beginnende kok als ik. Maanden geleden doopte ik het om tot het 'Amygerecht'. Zij is namelijk degene die mij kennis liet maken met deze lekkernij. Gerold in een wrap kreeg ik het voorgeschoteld. De smaak van de bonen en groentes kwamen goed uit door het smakeloze omhulsel. Dat kan ik ook, besloot ik toen ik op kamers ging. En of! Inmiddels heb ik al enkele variates gemaakt. De een lekkerder dan de ander, maar oefening baart kunst. Bij deze presenteer ik een van mijn lekkerste creaties.


Ik hoor het je nu al denken. Zijn dat noodles? In een chili con carne gerecht? Champignions, Paprika en Tomaat? Dit, damens en heren, noemen ze fushion cooking. Fushion betekend zoiets als samenvoegen en dat is precies wat ik tijdens het koken gedaan heb. Ik werk niet vanuit een kookboek, maar ik experimenteer in de keuken. Zo impulsief als het maar kan gooi ik van alles bij elkaar. Tijdens deze kooksessie keek ik in mijn voorraadkast. Terwijl het gehakt gaar werd gebakken pakte ik paprika, tomaat, champignions uit blik en chilibonen. Met de schijf van vijf in gedachten ontbrak er echter een ingrediënt. Ik had niets van aardappelen of rijst. Daarom pakte ik mijn pakje noodles en gooide dit erbij. Om alles op smaak te krijgen spoot ik rijkelijk met mijn Heinz ketchup fles en roerde dat door mijn chili con carne heen. Hierdoor kreeg het geheel een ongeëvenaarde smaak. Een recept heb ik niet, dus het zal moeten blijven bij die twee maaltijden. Gelukkig was het wel twee keer genieten. Ze mogen dan zeggen dat de liefde van een man door de maag gaat, maar geloof me. Vrouwen houden ook van lekker eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten