zaterdag 10 maart 2012

Ik wil, ik wil: Boekenwenslijst

Ik vind het heerlijk om even weg te duiken in een boek.
Om te worden meegesleept door woorden,
die mij leiden naar verre oorden.
Dit zijn de literaire meesterwerken die ik nog zoek.


Gail Carriger - Timeless


Het laatste deel van de Parasol Protectonate series. Een geestige, onderhoudende serie. Hoofdpersonage Alexia Maccon is maar een apart geval. Veel te welbesproken voor haar tijd, maar misschien komt het omdat ze geen ziel bezit. Dit maakt haar soulless en een heuse bedreiging voor weerwolven en vampiers. Deze wezens laten haar echter niet met rust! Om meer te weten te komen over haar zielloze bestaan reist Alexia af naar Egypte.


Francesco Dimitri - Alice in Stoomland


Alice in Wonderland, maar dan anders! Deze versie speelt zich af in een industriële 'steampunk' tijd en deze wereld. Ben, een uitgever, leidt aan het Alice in Wonderland syndroom. Een ziekte waardoor hij gaat hallicuneren. Als hij van een onbekende schrijver een manuscript toegestuurd krijgt is het dan ook moeilijk fictie en realiteit te onderscheiden.


Simone van der Vlugt - In Mijn Dromen


Sinds ik De Reunië heb gelezen ben ik onder de indruk van Simone's schrijfstijl. Ze weet zo boeiend te schrijven dat ik compleet word meegezogen in het verhaal. Ik wilde De Reunië dan ook geen moment wegleggen. Zo'n prettige leeservaring wil ik nog wel eens meemaken. Omdat mediums mij altijd al hebben gefascineerd ben ik zeker benieuwd naar dit boek. Twintig euro voor een leesboek vind ik echter nogal veel geld. 

Cornelia Funke - Web van Inkt


Soms zijn boeken zo echt geschreven dat ze tot leven lijken te komen in je hoofd. Je kunt je dan een beeld vormen van de omgeving of personages. Maar wat als het hier niet bij blijft? Cornelia Funke heeft in het eerste deel , Hart van Inkt, boekenfluisteraars geschapen. Mensen met een speciale gave die woorden letterlijk tot leven kunnen wekken. In deel 2 vertrekt Maggie echter zelf naar de wereld der literatuur.

Cornelia Funke - Reckless


Jacob Reckless kent de geheimen van de wereld aan de andere zijde van de spiegel. Op een dag volgt zijn kleine broertje hem echter en wordt prooi van de duistere magie. Jacob's leven krijgt een ommekeer die niet positief uitpakt. Weet hij het nog recht te zetten?


Suzanne Collins - The Hunger Games


Na enkele enthousiaste posts op DeviantArt is mijn nieuwsgierigheid gewekt. Nu de film in aantocht is kan dit boek mij niet ontgaan zijn. Ik wil met eigen ogen lezen wat er nou zo leuk aan is.



Dit is ongetwijfeld deel 1 van mijn boekenwenslijst. Qua manga hoop ik nog meer te lezen van o.a Kimi ni Todoke, Nabari no Ou, Bakuman, Naruto, Say I love You en Kuroshitsuji.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten