zondag 15 april 2012

Filmpjes maken

Soms zijn er van die dingen waar je vroeger helemaal gek op was, maar wat in de loop der jaren is afgezakt. Meestal zijn dat dingen zoals spelen met barbie's of race-auto's. Daar zijn we toch veel te oud voor! Er zijn alleen ook hobby's die je opgeeft terwijl je ze nog steeds leuk vind. Dat gebeurt onder omstandigheden of simpelweg omdat je betere dingen te doen hebt. Mijn verloren hobby is filmpjes maken.

Geen filmpjes waarin ik mezelf vollop in de aandacht zette. Ik ben een keer de uitdaging aangegaan om een liedje te zingen en dat op YouTube te zetten. Een keer en nooit meer! Op de een of andere manier verspreidde het filmpje door de hele school en stond ik jarenlang bekend als dat meisje van 'het filmpje'. Een traumatische ervaring die ik niet nog eens wilde meemaken. Je kunt al wel raden dat ik geen gouden keeltje geërfd heb!
De filmpjes die ik in elkaar zette waren 'fan videos'. Filmpjes waar in ik niet bepaald legaal muziek en tv-show/films met elkaar combineerde.


De video die tot op de dag van vandaag het meeste bekeken is, is bovenstaand filmpje. Ik weet niet precies hoeveel videos ik gemaakt heb die over Instant Star gingen, maar het waren er veel! Instant Star is een canadese tv-show die ook op Ketnet werd uitgezonden. Hoofdpersonage Jude Harisson wint een wedstrijd zoals The Voice en dit programma laat haar weg naar beroemdheid zien. Een tv-show die een groot deel van mijn tienerjaren in beslag heeft genomen! Deze video heeft op dit moment 30.485 hits. Niet verkeerd, toch?

De meeste videos maakte ik met Windows Movie Maker, totdat ik overstapte op Sony Vegas Pro. Helaas begaf mijn computer het toen. Sony Vegas Pro heb ik nooit terug kunnen halen. Als ik nu nog filmpjes maak gebruik ik hiervoor Sony Movie Maker. Een programma wat veel toepassing van Vegas Pro ook bevat, maar het zijn er veel minder. Hierdoor word ik toch belemmerd.

De video waar ik nog steeds het trotst op ben!


Eigenlijk mis ik het wel. Het bij elkaar sprokkelen van beelden en muziek om zo een mooi geheel te maken. Het is een ontzettend leuke creatieve bezigheid. Ik ben gestopt met editten, omdat ik een nieuwe computer kreeg en hierbij al mijn Instant Star videos verdwenen waren. Het lukte mij ze niet opnieuw te downloaden.

Het is niet zo dat ik totaal geen videos meer maak. De enige clips die het nog doen zijn de DVD's die ik rip. Instant Star videos zal ik dus niet meer maken, maar de laatste tijd ben ik wel bezig met Anime Music Videos. Zoals de naam al zegt zijn dit muziekvideos van anime's. Vaak neem ik de tijd niet meer om mij intensief bezig te houden met het maken van filmpjes. Toch heb ik vandaag nog een filmpje geupload.


Wie weet. Misschien komt er ooit nog een dag dat ik eens ga vloggen of iets in die trant. Tot die dag hou ik het gewoon bij mijn jaarlijkse AMV. Ik heb al ideeën voor mijn volgende projecten! Het is alleen nog even afwachten of ik ze ook echt ga uitvoeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten