maandag 9 juli 2012

Ik ga op vakantie en neem mee...

Als je een dief bent die toevallig op deze post beland is dan heb je pech gehad. Vandaag ben ik niet één van die mensen die zo stom is hun vakantiebestemming op het wereldwijde web te zetten. Waarschijnlijk ga ik dit jaar niet op vakantie. Om drie weken in een piepkleine caravan met mijn ouders door te brengen is mij niet gezien. Het kamperen is mij ontgroeid. Als je met vier personen op zo'n kleine oppervlakte zit dan is privacy erg schaars. Het kleine beetje privacy dat ik heb is eigenlijk wel een must voor mij.

Dat ik niet langer met het gezin wil kamperen heeft niets te maken met mijn vakantielust. Ik zou graag rond de wereld reizen. Ik droom ervan naar (exotische) steden te gaan en mijn eigen zeven wereldwonderen te ontdekken.
Stel dat ik een groot budget had en overal in de wereld naartoe kon. Wat zou ik dan graag bezoeken? Waar zou ik naartoe gaan? Wat gaat er mee als souvenier? Welke plaatsen hoop ik graag nog eens te zien met mijn eigen ogen? Hopelijk wordt dit een lijstje met al mijn toekomstige vakantiebestemmingen.

1. Londen

© weheartit.com
Even zag het er naar uit dat ik een paar dagen naar Londen zou gaan. Toen de plannen gemaakt waren kon ik het ook niet laten een paar keer op en neer te springen van blijdschap - iets wat ik bijna nooit doe. Ik weet nog goed dat ik met school naar deze stad ging. Mijn vriendinnen gingen mee met de Berlijn groep en dus was het een erg eenzame reis. Ondanks dat ben ik verliefd geworden op de stad. De architectuur, de gezellige sfeer die er rondhangt, het hart van de musicals en de prachtige plek die Covent Garden heet. Londen heeft een plaatsje in mijn hart gekregen. Iets wat geen enkele andere stad nog heeft kunnen bereiken. Het liefst zou ik niet alleen op vakantie gaan naar Londen, maar er gaan wonen.

2. Japan

© weheartit.com
Het land van de rijzende zon staat ook op mijn wishlist. Japan is de geboorteplaats van anime en manga, in de wijken van Tokyo ontstond de enorm schattige lolitacultuur, het eten is er vast goddelijk en dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorm interessante en mysterieuze hystorie en mythologie. Als ik in Japan ben wil ik een festival bezoeken in yukata terwijl ik smikkel van dango of yakitori, wil ik aziatische make-up uitproberen, mijn haar laten knippen, gave kleding kopen, Tokyo bezoeken, meer leren over de geisha's, een wens doen bij een tempel, echte authentieke ramen eten bij zo'n ramenbar, Japanse thee drinken uit Japans servies en lopen onder rijen van kersenbloesems. Allemaal leuk en aardig, maar de taal gaat nog een probleem worden.

3. Seoul

© weheartit.com
Aziatische drama's kunnen rare dingen met je doen. Nadat je uren hebt zitten staren naar knappe aziaten merk je dat je in het dagelijkse leven ook vaak alleen maar oog hebt naar het aziatisch mannelijk schoon, maar ook kunnen drama's ervoor zorgen dat je af wilt reizen naar steden waarover je eigenlijk niet eens zoveel weet. Is het heel slecht dat ik vooral naar Seoul wil omdat ik dan heel de dag tegen zuid-koreanen aan kan kijken, iets meer hoop heb mijn k-pop idols te ontmoeten, mij waan in het decor van mening Koreaanse drama en koreaanse make-up in de winkel kan kopen? Sommige dromen zijn nou eenmaal oppervlakkig en onrealistisch.

4. New York / stedenreis VS

© weheartit.com
Sex and the City heb ik nooit gevolgd, maar buitenom deze serie zijn er genoeg andere tv- en filmmomenten die ervoor hebben gezorgd dat ik er van droom door de straten van New York te banjeren. Wat dacht je van Glee, Gossip Girl, Enchanted, The Devil Wears Prada en al die andere films waar ze times square en central park bezoeken? Als ik in New York ben wil ik shoppen, de toeristische trekpleisters bezoeken, naar een echte New Yorkse Starbucks gaan, een musical op Broadway bezoeken (waarin Lea Michele de hoofdrol speelt?) en een klein ritje maken in de beroemde gele taxi's. Het zou helemaal geweldig zijn als ik deze stedentrip zou kunnen combineren met andere Amerikaanse steden als Los Angelas, Las Vegas, Chicago en Miami.

Op de een of andere manier heb ik reizen altijd al samen zien gaan met carrière maken. Als ik ooit de kans krijg te schrijven voor een reismagazine of de nieuwe Floortje Dessing moet worden maak ik geen bezwaar! Ik wil leren over nieuwe en oude culturen, ik wil de overbijfselen van de geschiedenis van de wereld met mijn eigen ogen zien, ik wil dingen meemaken die thuis niet gebeuren en ik wil voor verrassingen komen te staan. We zullen zien wat voor prachtige oorden ik nog mag bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten