maandag 18 juli 2011

De Waaier Heeft De Vlammen Gedoofd

Al zowat drie jaar zijn een goede vriendin en ik bezig met een Naruto fanfiction verhaal, maar aan alles komt een einde. Nadat zij mij over heeft gehaald hebben we besloten het om een andere boeg te gooien en onze eigen karakters Shogo en Miharu (en alle andere personages waar wij met recht trots op mogen zijn) gaan gebruiken in ons eigen verhaal. Zoals ze zeggen elk einde is een nieuwe begin.

Van links naar rechts: Shogo (7 jaar), Shogo (14 jaar), Shogo (17 jaar) en Shogo (24 jaar oud) in de Naruto setting.

Het begon enkele jaren geleden toen ik met twee vriendinnen wel eens een rollenspel deed op msn, waarin we in de huid kropen van onze cosplaykarakters. Deze gesprekken begonnen de vorm aan te nemen van een heus verhaal en toen een vriendin besloot ermee te stoppen, gingen wij met volle kracht met zijn tweeën verder. Uiteindelijk begonnen deze gesprekken over te vloeien naar gesprekken die draaiden om de zoon en dochter van onze cosplaykarakters, namelijk Uchiha Shogo (zoon van Sasuke en Karin) en Uchiha Miharu. Wat begon als een spontaan idee heeft in de afgelopen drie jaar zeer serieuze vormen aangenomen.

In deze nieuwe setting ben ik niet van plan Shogo veel te veranderen. Ik ben trots op zijn design en karakter. Al jaren schrijf ik verhalen voor mijn plezier (en het is dan ook mijn droom later een boek uit te geven), maar Shogo is veruit een van mijn favoriete zelfverzonnen personages. Ik weet niet of het komt door zijn charmante optreden of moedige woorden. Het leek mij interessant mijzelf te verplaatsen in de wereld van een "player" die veel meisjes date en hoewel ik de jongere Shogo niet anders kan beschrijven, ben ik blij dat hij uitgegroeid is tot meer dan dat. Shogo Kurogane, zoals zijn naam nu luidt, is het beste te omschrijven als: zelfverzekerd, impulsief, onbeschaamd, extrovert, charismatisch, moedig, kort lontje, redelijk ijdel en koppig. Zijn uiterlijk heeft hij meezitten en daar maakt hij maar al te graag gebruik van. Hoewel hij zeker niet stom is, weigert hij soms zijn volle verstand te gebruiken. Dit zorgt uiteraard niet altijd voor makkelijk situaties, maar op de een of andere manier weet Shogo zich overal uit te praten met zijn vlotte babbel. Zijn rijke leven mag dan perfect lijken vanaf de buitenkant gezien, maar uiteraard heeft ook Shogo zo zijn geheimen. Een daarvan is zijn kat Sachiko, die bij lange na geen normale kat is. Sachiko is namelijk een yokai, oftewel geest en heeft een contract met Shogo gesloten, waardoor een deel van Sachiko's kracht van Shogo is en vise versa. In de oude Naruto versie, was Sachiko een summoning (die eigenlijk wel wat weg had van een biju).

Nieuw design voor de nieuwe setting (Shogo 17 jaar oud)

Het leuke aan de nieuwe setting is dat ik hier veel vrijer in ben. Niet langer hoef ik mij te houden aan de bestaande regels van het Naruto universum. Hoewel Shogo zowat naadloos tot de Uchiha's behoorde is het zeker geen overbodige luxe dat we nu onze eigen wereld kunnen creeëren. Het bouwen en uitbreiden van een eigen dimensie is toch wel een van de dingen die schrijven (en creativiteit in het algemeen) zo leuk maakt. Hoewel ik nog fan ben van de Naruto serie, hoop ik met mijn eigen verzonnen karakter zelf nog veel mooie verhalen te schrijven. Beginnend bij het begin, zoals een echt boek.

Titelverklaring: Uchiha betekend zoiets als waaier en symboliseerd het doven van vuur. Uchiha is een clan in de populaire anime en manga serie Naruto, wat over ninjas gaat. De titel van deze blogpost wijst dus naar het "Uchiha verleden" van mijn karakter Shogo die in een originele setting als Kurogane Shogo (westers: Shogo Kurogane) door het leven gaat. Kurogane is overigens een officiële Japanse achternaam die 'Black Steel' betekend.

Lees hier meer over Shogo (+ enkele uitgewerkte stukjes uit onze Naruto Next Geneartion setting in het Engels): http://row-sanx3.deviantart.com/gallery/27302708

Geen opmerkingen:

Een reactie posten