vrijdag 22 juli 2011

Everybody Breaks A Glass

LIGHTS is sinds een jaar of twee een van mijn favoriete artiesten. Niet alleen is haar muziek enorm creatief en dansbaar, ook qua persoonlijkheid is deze vrouw zeker een voorbeeld voor mij. Wanneer deze electropop zangeres uit Canada een nieuw nummer ten hore bracht via haar YouTube kanaal was ik ook blij verrast om te horen dat het ietswat anders was dan de snippets die ik eerder gehoord had.


Dit nummer laat iets meer techno horen dan ik van LIGHTS gewend ben. Zeker als je de preview luistert, die de laatste minuut laat horen. Voor mij was dit even wennen, maar na een keer de volledige versie te hebben beluisterd ben ik verkocht. De beat is catchy, maar toch origineel. De rustigere stukjes geven een mooie overloop naar het heftigere refrein. Tekst in een nummer is voor mij heel belangrijk en Everybody Breaks A Glass heeft zeker een paar geniale rijmpjes in zich. LIGHTS is niet het welbekende top40 geluid, maar wel de starpotentie. LIGHTS is verlichtend in de muziekwereld. Een artieste die ik iedereen aanraad. Vooral als je fan bent van de muziek van Owl City.

Is dit nummer niets voor jou? Ik raad je dan zeker aan verder te kijken dan één nummer en de hits Second Go, Drive My Soul, Ice en Pretend (Reprise) een kans te geven. Je zult er geen spijt van hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten